Treningsinspirasjon.

Hei. Da var det endelig min tur. Jeg heter Emilie, er 16 år og bor i Bergen. På fritiden driver jeg med styrketrening og vektølft, jeg driver også med hest. Begynte å trene serriøst for ca 6 mnd siden, men har alltid likt trening og fysisk aktivitet. I tillegg til trening er jeg også veldig intr i kosthold. Fremmover er det jeg som skal skrive innleggene på torsdagene. 

Idag planlagte jeg å skrive litt om hvordan man kan komme igjen med treningen.

Nyttår betyr for mange nye nyttårsforesett, som ofte innebærer trening, slanking og kosthold. Man begynner hard på uten å tenke på evnt konsekvenser. Den første - andre mnd går supert, og du begynner allerede å kjenne at kiloene forsvinner og musklene popper frem. Du teller kalorier som aldri før, og prøver flere dietter og lignende. Men etter hvert begynner ting å bli kjedelig, du skeier mer og mer ut. Tven blir viktigere enn den faste turen til fitnessen, og du unner deg en sjokolade kanskje litt for ofte. Kjenner du deg igjen? Dette er helt normalt. Men hvordan unngår man slikt? Her kommer 5 tips som hjelper deg med dette. 

1: IKKE BEGYNN FOR HARDT.

Begynn sakte og rolig. Det funker fint å begynne med å trene 3 ganger i uken. Øk når du kjenner at formen begynner å komme. Husk, ting tar tid. Ingenting kommer gratis. Men ikke tren slik at det blir kjedelig. Trening er ment for å være gøy!

2: FINN ET MÅL.

Det å ha noe å sikte til er veldig lurt. Det gjør at du vil prestere og jobber så godt du kan. Et mål kan være å klare flere push ups eller pull ups. Kankje slå dine personlige rekorder? Et mål er kjekt å ha i bakhodet. Men ikke sett for store mål, vær realistisk. I år har jeg flere mål, klare 110 kg i knebøy, 75 kg i benkpress og klare mange pullups og chins. 

3: FINN EN TRENINGSPARTNER.

Alle vet vel hvor kjedelig og lite motiverende det er å trene aleine? Jeg personlig trener hver dag åleine, men begynner å savne en sidemann. Finn deg en med samme interesser, som kan hjelpe deg under treningen. En treningspartner får deg ofte til å pushe deg litt ekstra.

4: FINN ET FORBILDE.

Søk etter bilder på google, instagram og slike ting. Det er så ufattelig mange motiverende personer der ute! Jeg syntes det er motiverende å se bilder av folk som løfte tungt, spesielt damer! Gjør det samme, det har ivertfall hjulpet meg!

5: SKAFF DEG INFORMASJON.

Søk etter informasjon, lik sider på facebook og følg personer på instagram. Det er så mye nyttig å lære, alt fra teknikk til nye øvelser. Man finner alt på google, og husk, det er alltid noe nytt å lære!


 


Meg på trening idag.

Håper alle har hatt en fin dag, og tar seg tid til å trene. Snakkes neste torsdag!

Emilie.

 


  0 kommentarer på "Treningsinspirasjon."


Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:




Hei! Vi er noen jenter som kommer til å skrive ett innlegg hver i uka om trening og kosthold :)

arkiv

  • Januar 2015

  • kategorier

  • Amalie Uchenna
  • Blogg

  • lenker

  • blogg.no
  • Få din egen blogg!



  • hits