Treningsinspirasjon.

Hei. Da var det endelig min tur. Jeg heter Emilie, er 16 r og bor i Bergen. P fritiden driver jeg med styrketrening og vektlft, jeg driver ogs med hest. Begynte trene serrist for ca 6 mnd siden, men har alltid likt trening og fysisk aktivitet. I tillegg til trening er jeg ogs veldig intr i kosthold. Fremmover er det jeg som skal skrive innleggene p torsdagene.

Idag planlagte jeg skrive litt om hvordan man kan komme igjen med treningen.

Nyttr betyr for mange nye nyttrsforesett, som ofte innebrer trening, slanking og kosthold. Man begynner hard p uten tenke p evnt konsekvenser. Den frste - andre mnd gr supert, og du begynner allerede kjenne at kiloene forsvinner og musklene popper frem. Du teller kalorier som aldri fr, og prver flere dietter og lignende. Men etter hvert begynner ting bli kjedelig, du skeier mer og mer ut. Tven blir viktigere enn den faste turen til fitnessen, og du unner deg en sjokolade kanskje litt for ofte. Kjenner du deg igjen? Dette er helt normalt. Men hvordan unngr man slikt? Her kommer 5 tips som hjelper deg med dette.

1: IKKE BEGYNN FOR HARDT.

Begynn sakte og rolig. Det funker fint begynne med trene 3 ganger i uken. k nr du kjenner at formen begynner komme. Husk, ting tar tid. Ingenting kommer gratis. Men ikke tren slik at det blir kjedelig. Trening er ment for vre gy!

2: FINN ET ML.

Det ha noe sikte til er veldig lurt. Det gjr at du vil prestere og jobber s godt du kan. Et ml kan vre klare flere push ups eller pull ups. Kankje sl dine personlige rekorder? Et ml er kjekt ha i bakhodet. Men ikke sett for store ml, vr realistisk. I r har jeg flere ml, klare 110 kg i kneby, 75 kg i benkpress og klare mange pullups og chins.

3: FINN EN TRENINGSPARTNER.

Alle vet vel hvor kjedelig og lite motiverende det er trene aleine? Jeg personlig trener hver dag leine, men begynner savne en sidemann. Finn deg en med samme interesser, som kan hjelpe deg under treningen. En treningspartner fr deg ofte til pushe deg litt ekstra.

4: FINN ET FORBILDE.

Sk etter bilder p google, instagram og slike ting. Det er s ufattelig mange motiverende personer der ute! Jeg syntes det er motiverende se bilder av folk som lfte tungt, spesielt damer! Gjr det samme, det har ivertfall hjulpet meg!

5: SKAFF DEG INFORMASJON.

Sk etter informasjon, lik sider p facebook og flg personer p instagram. Det er s mye nyttig lre, alt fra teknikk til nye velser. Man finner alt p google, og husk, det er alltid noe nytt lre!



Meg p trening idag.

Hper alle har hatt en fin dag, og tar seg tid til trene. Snakkes neste torsdag!

Emilie.


  0 kommentarer p "Treningsinspirasjon."


Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:




Hei! Vi er noen jenter som kommer til skrive ett innlegg hver i uka om trening og kosthold :)

arkiv

  • Januar 2015

  • kategorier

  • Amalie Uchenna
  • Blogg

  • lenker

  • blogg.no
  • F din egen blogg!



  • hits